RSS Feed
Ruxandra Predescu

“În puii mei”, unde sunt DREPTURILE de autor?!

vezi toate articolele de
25 Aug 2010 la 20:53 33 comentarii 1266 vizualizari.

În presă, contractul de drepturi de autor e la ordinea zilei. Şi e un fel de legare de glie. Nu se supune Codului Muncii, aşa că beneficiarul îl poate întrerupe oricând şi oricum şi tu, prestator, n-ai ce să faci. E legal, e dreptul lui. Aşadar, venitul salarial al celor din media se împarte între o sumă mică cu impozit mare şi o sumă (mai) mare cu impozit mai mic. Nu-ţi convine, asta e! N-ai de ales, dacă vrei să lucrezi în presă. E practică naţională şi pot să pricep, în relaţie cu statul, de ce se întâmpla asta. Şi, oricum, ziariştii sunt autori!

Dar statul e-n corzi pentru că ne-a administrat prost banii, aşa că s-a scărpinat în cap şi s-a gândit el că industria media scapă prea uşor, mai ales după ce presa a fost declarată un pericol pentru siguranţa naţională. Pentru că, să n-avem discuţii, ţinta acestei mizerii fiscale e presa! Nu contează că talentul unora de a crea nu e meritul statului iar statul nu-ţi dă nimic în schimbul dărilor pe care le plăteşti. Nu. Statul a mărit pretenţiile pe drepturile de autor, făcând o lege atât de proastă încât nici el, statul, nu pricepe cum s-o aplice.

(sursă foto)

Tot ce rezultă e că cei care obţin drepturi de autor trebuie, mai nou, să le declare lunar şi, tot lunar, să plătească taxe în baza acestor venituri pentru sănătate şi asigurări sociale. Adică impozitarea globală anuală şi impozitarea la sursă erau prea puţin, acum vor bani lunar. Sincer, ar trebui ca acest guvern să plătească cea mai mare taxă de drepturi de autor! Autor de haos! Creaţia supremă, cosmică, universală: o gaură neagră care înghite tot!

Sturionii şi ţiganii vs. autorii

În această situaţie se află toţi cei din aria profesiilor liberale şi PFA. Trei cozi, lunar. Asta dacă ai noroc. Pentru că nici cei care ar trebui să aplice legea nu ştiu exact cum să facă treaba asta. De-asta s-a stat, în aceste zile, la cozi interminabile pentru a se plăti nişte bani statului. S-a stat la cozi cu orele şi, în unele cazuri – nu puţine – nici nu s-a putut plăti. Pentru că cei de la ghişeu nu ştiu, nu înţeleg nici ei, cum se aplică mizeria asta de lege. E clar, însă, că dacă nu declari şi nu plăteşti, eşti pasibil de amenzi între 2500 şi 5000 de lei. O bătaie de joc. Vi-l imaginaţi pe maestrul Radu Beligan, spre exemplu, stând la cozi interminabile pentru a-şi achita drepturile către stat? – nu de alta, dar în lege se spune că declaraţiile trebuie depuse personal! Dar pe doamna Rodica Mandache, pe Andrei Pleşu, şi lista poate continua cu orice creator vă e vouă drag.

Acest contract de drepturi de autor ar trebui să-şi schimbe denumirea în contract de obligaţii de autor. Pentru că, în ţara asta, ca autor, nu ai decât obligaţii. Sturionii au drepturi, criminalii au drepturi, ţiganii au drepturi, cei care fură cu sacul au drepturi. Autorii au obligaţii. Şi nu sunt protejaţi deloc de stat.

Taxe da, norme ba!

Aşa că am ales să semnez această petiţie şi, dacă vă aflaţi printre cei obligaţi şi umiliţi de această lege, ori dacă simpatizaţi cu situaţia lor, vă invit să vă puneţi semnătura acolo. Sigur, probabil că asta nu rezolvă problema. Dar umilinţa e prea mare pentru a nu te revolta măcar. E ok să plăteşti impozite şi taxe statului. Dar nu e ok să fii plimbat ore întregi, în fiecare lună, să fii trimis de la Şeitan la Vlădescu pentru asta şi, mai ales, nu e ok să nu primeşti ceva în schimb.

Mai mult, pentru că înţeleg că ar trebui să se declare şi lipsa veniturilor (?!), daţi-mi voie să mă scutesc de trei cozi şi să declar aici, cât se poate de public: “Nu am încasat nici un venit aferent lunii iulie”. Poftim! Am declarat!

PS Deşi nu sunt de acord cu titlul, subscriu cu totul la conţinut! Să vină, şi eu am vecini!

Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
 


33 comments
  • 1

    Rămân la părerea că se doreşte umilirea artiştilor, se doreşte surdină la presă(poate chiar botniţă). Da…l-am auzit şi eu pe Diaconu cum spunea cu subiect şi predicat că nu mai urcă pe scenă. Da…l-am auzit/văzut pe Ion Lucian izbucnind în plâns când spunea că trebuie să se umilească să stea ore în şir la coadă ca să afle cât are de plătit. Şi DAAAAA s-a gândit DOBITOCUL care a propus legea cum vor sta la coadă oameni trecuţi bine de vârsta a treia. Poate că vor să-i omoare. Guvernul ăsta nu e autor de haos ci de crime. Profit de ocazie că încă nu s-a făcut ordine pe Internet.

  • 2

    eu zic sa fii multumita ca iti iei banii pe drepturi de autor… mai bine de 70% din ziaristii romani nu iau decat un minim pe economie…

  • 3

    mda… Ziariştii sînt, într-adevăr autori. Autorii isteriei naţionale. Jurnalismul nu se face cu opinii personale.

    alt F U C K _ Y O U, R O M A N I A !!!
    2010-08-25 21:20:07 | Raporteaza
  • 4

    Şi încă ceva. Chiar nu are importanţă cine spune că mai toţi angajatorii ziariştilor practică metoda numită “plata pe drepturi de autor” tocmai pentru a evita taxele. Este

    îngrijorător că tocmai “cîinele de pază al societăţii” interprezează legea cam…dincolo de limita ei. În acest scandal, o mare parte de vină o au chiar ziariştii pentru că au transformat o lege a autorilor de opere identificabile, într-un instrument al discriminării.

    În interpretarea pe care o dau ei, şi PROFESORII ar trebui să fie plătiţi pe legea dreptului de autor şi, în general, oricine îşi face treaba într-un mod original,

    inventiv, improvizînd. Chiar şi mecanicii din service ar putea fi plătiţi astfel. De ce ziariştii sînt mai cu moţ? Pentru că, dacă nu le convine ceva, te dau la gazetă! Profesorii şi mecanicii auto nu au gazetă…

    alt F U C K _ Y O U, R O M A N I A !!!
    2010-08-25 21:20:34 | Raporteaza
  • 5

    hei seara buna R! iar au scos talambii aia cate una ?Ce au pandorezele ?se pare ca sunt din ce in ce mai triste.:-( Chiar nu se plictisesc deloc cretinii aia de la p/ta victoriei si PRIM CHIORUL TARII?Observ ca pandorele au luat un aer de strainatati,si ca lumea vrea sa zboare spre alte zari.Ce aveti?e chiar asa de rau?Solutia la LENE ,PROSTIE,NEPASARE ,CURVASAREALA ,DELASARE ETC este MUNCA si respectul fata de LEGE ,promovarea adevarului si izolarea nonvalorilor pe care ,acum poate o sa te superi pe mine R si voi presa le promovati de dragul banilor si al ratingului .Ma repet ,am mai spus asta in alte postari.Presa e condusa si manipulata NU ESTE libera ci doar un instrument de manipulare a analfabetului roman care face cam 40% din tara ,manipularea unor oameni ce au trait in izolare si prostie timp de 60 de ani si mai bine chiar .Grotescul este promovat in toate partile si in tot.Promovati zane ,razboinici ,regi ,cavaleri ,dive si alte faune care nu au nici o legatura cu o societate sanatoasa.Asa vi se cere ,asa publicati si sa nu imi spui ca nu e asa pt ca stii foarte bine ca asa e in adancul sufletului tau.Oi fi eu grec pe jumate dar cunosc ro bine si am destui oameni si prieteni ce au vrut chiar sa faca si sa aduca ceva bun ,sa investeasca pt ro dar ,NU SE VREA NU SE POate fara acordul unor limbrici si viermi ce tin puroiul asta de 20 si mai bine de ani in brate pt ca ei cu asta se hranesc.PUNETI PUNCT SI STATI DREPTI IN FATA unor comunisti cretini pe care i-ati luat ca modele de jurnalisti si stii la cine ma refer.PROMOVATI ADEVARUL ,spuneti-l cu voce tare izolati NONVALORILE SI FAUNA ce au pus stapanire pe ro si deschideti ochii romanilor.Sunteti a 4a putere intr-un stat ,asa se zice nu ?Ei bine in RO nu ati demonstrat asta pana acum ,ci din potriva ati adancit jegul si mocirla. Cu drag ,ai grija de tine

  • 6

    Marieta – nu cred ca vor sa’i omoare. doar sa’i reduca la tacere. de fapt, nu doar pe cei de varsta a treia ci pe toti. sa ne’apase talpa grumazul atat de puternic incat sa nu mai avem energie sa ripostam.

    shorty – nu cred si, oricum, cf contractului pe ramura, minim e sal minim pe economie + 25%. ca nu se aplica peste tot… e alta poveste.

    FY – aici nu judecam nici tipul de creatie si nici calitatea acesteia. e vorba, oricum, de creatie. iar in ceea ce priveste comentariul al doilea, si aici gresesti. e o forma de evazionism pentru cei care lucreaza in presa dar nu publica. si, da, partea aia ar trebui sa inceteze.

    ?m – eu sunt libera sa public orice si singura cenzura e bunul simt. al’fel n’as publica. si mereu a fost asa. cat despre a sta drept… eu nu cred ca asta se va intampla (prea curand) in romania.

  • 7

    Eu n-as lasa sa se plateasca cu drepturi de autor o activitate regulata, zilnica. Oricat de artistica ar fi. Drepturile de autor, dupa parerea mea, ar trebui sa fie modalitatea de plata a unor acte sporadice, de creatie. Se abuzeaza de drepturile de autor, clar. Nu orice articol e act de creatie. Cele mai multe nu sunt acte de creatie.

  • 8

    Mai destepti lu bube… un jurnalist poate fi dat in judecata pentru “creatiile sale”. ce e asa greu de inteles? el personal raspunde pentru ce kkt mananca sau scrie! un mecanic daca te lasa fara motor nu raspunde el raspunde firma la care munceste… jurnalistii raspund personal pentru ce fac…deaia is drepturi de autor

  • 9

    Chestia asta cu plata ziaristilor partial (sau total) pe drepturi de autor a fost o gaselnita de prin 2004-2005 pentru a se eschiva societatea de presa de la plata unor sume catre bugetul de stat. S-a mers pe principiul ca ziarul cumpara dreptul de autor asupra scrierii ziaristului. Lucru care oricum era deja stipulat la cei care aveau contracte de munca incheiate (anume ca orice articol scris atat timp cat ziaristul se afla sub contract de munca cu publicatia respectiva devine proprietate a ziarului). Altfel spus a fost o modalitate de a pacali statul fara insa a face nimic ilegal. Traim intr-o societate cu legi ambigue si ne folosim de asta. Pe de alta parte in SUA si Canada este larg raspandit sistemul in care angajatii sunt de fapt persoane fizice aflate sub contract de colaborare cu firma. Si aceste persoane fizice (fara a avea ca la noi patalamale de PFA) isi tin contabilitate proprie cu venituri si cheltuieli si isi platesc o data pe an (primavara) constiincios toate darile catre statul american. In Romania ca sa fii PFA iti trebuie Autorizatie, Cod Fiscal si Nr. de la Reg. Comertului. In SUA te nasti PFA. Si nu iti trebuie decat un caiet oarecare (poate sa fie si cu Pantera Roz pe coperta) in care constiincios lipesti chitantele cu care ai incasat banii, facturile si bonurile de la cumparaturile deductibile. Asigurarile de pensie si de sanatate au sume fixe (in functie de pachetul ales) si independente de veniturile obtinute. Diferenta ar fi ca acolo fiscul nu doarme iar coruptibilitatea sistemului fiscal este extrem de redusa. Si pe americani nu ii sperie atat cuantumul pedepselor (pe care le-ar primi daca ar trage statul in piept) cat probabilitatea extrem de ridicata ca o sa fie depistat in caz ca face asta.

  • 10

    Ah!. Sa nu uit. Sunt muncitor necalificat. Lucrez la o firma de gaze si sap santuri. Santurile mele sunt adevarate opere de arta. Sugerez patronului sa ma plateasca si pe mine pe drepturile de autor. La fel si pe sotia mea care planteaza panselute in scoarul de la Obor. Adevarate opera de arta si ele. Ca si cele mai multe dintre articolele din presa. Diferenta e ca unul foloseste pixul iar altul tarnacopul. De fapt nu. Unul foloseste tastatura iar celalalt escavatorul. Desi am vazut si articole scrise cu escavatorul. Va las ca incep sa o iau pe aratura! Noapte buna!

    alt Tot eu (Daniel)
    2010-08-25 22:58:08 | Raporteaza
  • 11

    @shorty: Eu nu is destept ca tipul `cela de l`ai pus la colt. Eu is escavatorist. Iar daca atunci cand sap santul agat teava de gaze si o rup pot sa fiu dat si eu in judecata. Raspund personal si eu. Firma nu vrea si nici nu este obligata sa raspunda solidar. Fiind ceva mai greu de cap explica`mi si mie ce ai vrut sa spui cu judecata si raspunderea personala. Dar sa nu uit! Inainte sa imi explici mie pune`ti putin la punct logica (si eventual fa si o analogie cu cazul de la maternitatea Giulesti unde o angajata este judecata). Si inca ceva. Daca un mecanic auto iti repara de mantuiala franele si tu faci un accident crede`ma ca raspunde personal acel mecanic. In functie de situatie, atat firma (sau ziarul care e tot o firma) cat si angajatul (sau ziaristul) au partea lor de responsabilitate si raspund in functie de ea. Eu ca ziarist pot scrie orice bazaconie. Dar exista acolo cineva care e responsabil cu ce material intra si cu ce material nu intra.

    alt Tot eu (Daniel)
    2010-08-25 23:08:40 | Raporteaza
  • 12

    Daniel – nu’i asa. materialele publicate sunt exclusiv in responsabilitatea juridica a autorului. e stipulat asta in orice caseta de redactie.

  • 13

    Nu ştiu alţii cum sînt, dar eu, cînd mă gîndesc la vremurile de dinainte [ale lui nea Nicu] mi se pare că au fost ca ieri… O fi pentru că, de douăzeci de ani, tot nu s-au schimbat la cap oamenii?

    alt F U C K _ Y O U, R O M A N I A !!!
    2010-08-25 23:29:04 | Raporteaza
  • 14

    @RP – 6: Actul publicistic ar trebui diferenţiat, prin lege, de creaţia artistică. Întreabă un artist, orice artist care trăieşte din cîştigurile realizate din vînzarea creaţiei sale (literară, vizuală, muzică). Jurnalismul nu e creaţie. E adevărat că îl pot face aceia talentaţi pentru aşa ceva, dar, chiar şi ce a spus mai devreme CTP, e o forţare a înţelesului expresiei “creaţiei artistice remunerate”.

    alt F U C K _ Y O U, R O M A N I A !!!
    2010-08-25 23:36:07 | Raporteaza
  • 15

    FY – ba da. au pretentii, mall si mai multe posturi TV.

  • 16

    Cartea de memorii, teze şi idei politice publicate de-a (prea)lungului timp, de I. Iliescu, este creaţie intelectuală? Dacă da, vreau să-l văd la coadă pe autor.

  • 17

    FY – este, dar e important daca a incasat ceva de pe urma ei luna trecuta.

  • 18

    OK, reformulez: …este creaţie intelectuală. Vreau să-l văd la coadă pe autor, pentru că, probabil, nu s-au epuizat toate exemplarele din librării. … Dincolo de asta, consider că toată chestiunea se va reglementa în curînd: ori se vor reţine sumele la sursă, ori contribuabilul se va obişnui cu nebunia. Atmosfera seamănă teribil cu stadioanele din Africa de Sud: unii se chinuie să-şi dea la gioale într-un mod cît mai organizat în timp ce vuvuzelele le fac creierii praf.

  • 19

    Apoi, n`as vrea sa se`nteleaga din posturile mele anterioare ca am ceva cu jurnalistii sau ca sunt vreun postac al nu stiu cui. In tara asta is o groaza de anomalii. Si asta nu de ieri, de azi. Perpetuam o stare de lucruri anormala in care unii se fac ca alearga cu legea dupa noi iar noi o fentam cu cea mai mare lejeritate pentru ca avem fenta in educatie. Trebuie numa` un efort comun de a lasa in urma mentalitatea asta de descurcareti, de smecheri si de supravietuitori si multa vointa de a pune ceva durabil si sanatos in loc. De multe ori crezand ca tragem ceva jar pe turta noastra uitam ca turta`i pricajita. Problema noastra nu e jarul ci e turta.

  • 20

    @Nikko: “creatie sporadica”!!!? asta e cugetarea secolului! stimata duduie, mai ai?… ca poate in urmatorul mileniu vei atinge si dumneata stadiul de creator. si pentru a fi consecventa cu dumitale insati, te vei stradui in fiecare dimineata sa creezi sporadic sau ne”repetitiv” cum suna termenul omolog din textul stupidei ordonante; adica “azi sap un santz, maine creez, poimaine si raspoimaine imping vagoane in gara, ca sa nu fie creatia prea deasa, apoi iar mai creez o zi: ce mare creatoare sunt!”

  • 21

    Ruxandra,nici mie nu imi place titlul.Expresia “in puii mei” se vrea o expresie putin mai cu perdea a celei “in p…mea”.Avand in vedre ca iti lipseste instrumentul cred ca expresia folosita in titlu este total inutila.Pe de alta parte,nu ma mir prea mult,pt.ca luiand u taxi in Bucuresti,condus de o doamna,la o curba luata cam nervos,s-a deschis usa din dreapta.Doamna m-a admonestat prompt:”Tine domnule de usa ,in p… mea,nu vezi ca e defecta si te pierd de client?” In legatura cu articolul,parerile mele sunt cam amestecate.Sunt de acord ca administratia statului nu a facut mai nimic pentru implementarea (?) corecta a actului normativ respectiv.Cu privire la drepturile de autor nu mi-am format o parere definitiva.Cert este ca prea multa lume abuzeaza de aceasta oportunitate de plata.In curand o sa devenim o tara de autori.Eu de exemplu lucrez acum pentru uzul meu personal la o culegere de injuraturi amuzante din comentariile de pe Voxpublica si Pandora’s.Ce zici asta este o creatie?As putea fi calificat drept autor?In particular iti spun ca cele mai amuzante mi s-au parut cele postate de “dama cu pandalii”,de unde se vede ca injuratura nu este neaparat un apanaj al barbatilor.

  • 22

    @cornerro: Intai, ca duduie e ma-ta. Poate vrei o laba peste bot, si apoi una mica in genunchi, ca sa vezi cat de duduie sunt. Al doilea, tu vrei sa-mi spui mie ca un creator creeaza la comanda zilnic, asa cum face un ziarist? Drepturi de autor trebuie sa primesti pe o carte, pe un album de muzica, pe o stagiune teatrala, pe o colaborare punctuala cu o revista sau un ziar. Nu pentru munca de zi cu zi. Incearca sa te ridici in doua picioare, vezi daca-ti iese…

  • 23

    Rosu Galben si Albastru tara este un dezastru…in puii mei !

  • 24

    Referitor la premier,care a folosit si el expresia din titlu,cred ca si lui ii lipseste obiectul,de asta nun a folosit expresia originala.Degeaba vrea sa arate ca are sange in instalatie.Sange poate,dar instalatie ioc!

  • 25

    daniel – de fapt, nu se contesta atat de mult taxele suplimentare (desi, fata de ce ti se ofera, ca cetatean, mie imi par abuzive) cat felul in care aceasta lege a fost implementata. trei cozi, lunar, in trei locuri diferite.. pentru ce? nu se putea face civilizat?!

    sase sase – titlul este o parafraza la expriesia premierului de acum cateva zile, cand nu stia unde’i sunt ministrii, tot asa cum nu e clar unde sunt drepturile!

    nikko – NU vorbim asa aici. hai, ca poti si altfel. si daca nu, te ajut eu, np. mamele n’au nici o legatura.

    sase sase – m’ar interesa mai abitir sa aiba creierul irigat, poate ar putea… gandi?! :)

  • 26

    Ruxandra,poate irigat cu scula aia cu care se fac clisme,mi se pare ca se numeste eligator.

  • 27

    [...] nu lucraţi pe drepturi de autor, poate nu sunteţi nici măcar PFA. Dar cu siguranţă plătiţi taxe în ţara asta, cu [...]

  • 28

    @ruxandra PRedescu: Normal, acum vedeti si voi in cate locuri trebuie sa stai la cozi pentru a-ti plati taxele. De cel putin 10 ani, muritorii de rand stau la cele 3 cozi, dar voi “autorii” n-ati stiut nimic. Pluteati in cele mai inalte sfere. N-ati scris un rand despre umilinta cetateanului, care luna de luna lua de la capat cele 3 cozi. Habar n-aveati ca exista. Acum vreti mitinguri, solidaritate, unitate etc. E, dupa fapta si rasplata. Asa cum am mai spus-o Ruxandra PRedescu, poti sa vrei si luna de pe cer. Si inca ceva, pui pariu cu mine ca daca maine se trezeste Boc si abroga legea asta, pentru restul cetatenilor care n-or sa scape de cele 3 cozi o sa aveti aceleasi dureri in tocul pantofului ca si pana acum? Ba chiar o sa le povestiti plin de suficienta in ce pericol de moarte si umilinta ati fost voi “autorii” de texte zilnice!

  • 29

    @ruxandra PRedescu #12 : poate sa fie stipulat ce vor muschii lor in caseta de redactie!…asta nu inseamna ca este si legal ce stipuleaza ei acolo!

    alt paul simon tzake
    2010-08-30 13:26:43 | Raporteaza
  • 30

    Bre nenea,daca nu ar fi ziaristii s-ar alege prafu de voi,lepadaturilor.

  • 31

    Ruxandra, Cred ca pui problema eronat, mai ales ca din ceea ce scrii rezulta ca tu, prin prisma “meseriei”, te consideri ca fiind o priviliegiata a sistemului, care nu trebuie sa plateasca taxe la fel ca orice angajat, fie el si cu timp partial. De ce crezi tu ca “opera ta” este la fel cu cea a …Hertei Muller? Faptul ca scrii periodic nu te face artist sau autor, ci doar un slujbas, ca si noi ceilalti.

    Daca ziaristii ar fi personaje corecte (unii chiar sunt, dar exceptiile confirma regula), ar trebui sa fie revoltati pe acei patroni-pe care chiar tu ii mentionezi- care nu le platesc salariile pe care poate le merita, nu pe statul care le cere sa plateasca impozite ca toti cetatenii Romaniei. Daca nu stiai, si noi stam la coada sa ne platim impoztele. Nu vrei sa stai la coada? Du-te la patronul tau si spune-i sa-ti faca contract de munca, ca altfel nu mai lucrezi la el. Vis a vis de afirmatiile domnului senator Diaconu: el crede ca De Niro sau Nicholson nu platesc taxe? Da, ce-i drept ei nu stau la coada, ci ii dau cateva sute/mii/zeci de mii de dolari pe luna unui consultant fiscal sa faca acest lucru pentru ei. In Romania nu se vehiculeaza asemenea sume, cu 1-200 Ron marii artisti (chiar si ziaristii) si-ar putea rezolva astfel problema. Dar nu coada este problema lor si a ta, ci faptul ca trebuie sa platiti taxe si sa stati la coada, la fel ca noi, slujbasii de rand. Nu le-ar fi rusine ca va cer asa ceva?! Cum sa va coborati voi la nivelul nostru?!

  • 32

    sildenafil citrate 20 mg dosage sildenafil citrate 20mg sildenafil citrate 100mg tablets sildenafil citrate online sildenafil citrate tablets 100 mg sildenafilviagr../ sildenafil citrate price comparison

  • 33

    kamagra store info erfahrungen buy kamagra 100 mg kamagra oral jelly 100mg reviews kamagra 100 mg kamagra oral jelly reviews kamagraonl.com/../ kamagra london reviews

Comentează

Pentru a aparea comentariul dvs direct pe site, trebuie sa va inregistrati, sau sa va logati daca aveti deja un cont.
Comentariile anonime vor intra in moderare


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala
M’am născut în Zodia Peştilor, una dualistă – motiv suficient pentru a justifica existenţa personală în dublu exemplar, nepatologic: comunicator şi cronicar în acelaşi timp.
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Pandoras

Ultimele comentarii

2012 2013 alegeri alex mazilu articol Artă bani barbati blog București campanie carte carti Chisinau cinema copii copil copilarie critica dragoste educatie familie Fashion femei femeie fericire film filme fotografie Franta frumusete imaginaţie inspirat instantanee interviu iubire Job lansare libertate literatura mare Mirela Retegan Moldova munca muzică oameni o fraza online o poza parinti parlament pasiune Paste Pdl plagiat politică post poveste poze psd publicitate razboi reclama revista români România sanatate scandal soare spectacol spot suflet timp top TV umor vara Very Happy Victor Ponta violenta

© 2010 - 2013 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!